arrowHome arrow رژیم های غذایی arrow تغذیه و چربی خون بالا arrow تغذیه و چربی خون بالا arrow کاکائو موجود در شکلات و شیر کاکائو برای قلب مفید است

Saturday, 31 July 2010  

منوی اصلی
صفحه اصلی
گروه‌های غذایی
خواص مواد غذایی
دستورات غذايي
گروههای تغذیه ای
ویتامین ها و مواد معدنی
خدمات رايگان
پاسخ به سوالات
جستجوی پیشرفته
رژیم های غذایی
لیست کلی
نکات جالب تغذیه ای
راهنمای انتخاب لباس
فروشگاه سایت
- - - - - - -
اخبار دیگر سایت ها
تن سنجی آنلاین
مشاهده کالری غذاها
فروشگاه
چگونه سالم بمانیم

ادامه مطلب ...
عضویت در سایت
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
آیتم های مرتبط
صفحه اصلی l آشنایی با دیگر سایت ها l تماس با ما

زژیم‌های لاغری


کاکائو موجود در شکلات و شیر کاکائو برای قلب مفید است چاپ ارسال به دوست
رای کاربران: / 1
ضعیفعالی 
نویسنده رضا دهقان   
1388/08/04 ساعت 08:12:56

پژوهشگران اسپانیایی دریافتند که کاکائو موجود در شکلات و شیر کاکائو برای قلب مفید است.

این پژوهشگران با خوراندن ۴۰ گرم پودر کاکائو به همراه شیر به نیمی از جمعیت آماری ۴۵ نفره خود متوجه شدند که نیمی از گروه که شیر خود را با کاکائو مصرف کرده بودند در مقایسه با نیمه دیگر (که شیر بدون کاکائو مصرف کردند) از قلب سالمتری برخوردارند.

مصرف کاکائو شاخص‌های التهابی درگیر در بروز بیماریهای قلبی را کاهش می داد.

شاخص‌های التهابی پروتئین‌هایی هستند که باعث چسبیدن سلول‌های سفید خونی به دیواره‌های رگها می شوند که در نهایت به شکل گیری پلاک منتهی می شود.

پژوهشگران در یافتند که کاکائو با افزایش میزان کلسترول خوب، کاهش کلسترول بد را در پی دارد و از خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی برخوردار است.

همچنین یک تحقیق دیگرنشان می‌دهد که شکلات تلخ برای شریان‌ها مفید است و جریان خون را در آنها تسهیل می‌کند.
پژوهشگران دانشگاه ییل اعلام کردند فلاوونوئیدها،گروهی از ترکیبات آنتی‌اکسیدان که در سبزی ها و میوه‌ها هم موجودند، نقش مهمی در سلامتی ایفا می‌کنند.

بررسی این محققان نشان داده است رابطه محکمی میان مصرف غذاهای غنی از فلاوونوئیدها مانند چای سبز،میوه‌ها و سبزی‌ها و جلوگیری از بیماری‌های قلبی-عروقی وجود دارد.

فراورده‌های کاکائو یا شکلات تلخ یکی از غنی‌ترین منابع فلاوونوئیدها در میان غذاهای رایج هستند.

پژوهشگران مرکز پژوهش پیشگیری دانشگاه ییل به بررسی ۴۵ نفر پرداختند که برای شش هفته روزانه بیش از ۲۰۰ گرم کاکائو با شکر، کاکائو بدون شکر یا دارونما را مصرف می‌کردند.

در این تحقیق کاکائو یک ابزار موفق در بهبود دادن کارکرد پوشش درونی عروق شمرده شد.

از ۳۹ نفری که این آزمون را به پایان رساندند، یک مقیاس سلامت شریان‌ها یعنی “گشادی عروق ناشی از جریان خون” (FMD) به طور قابل‌توجهی در گروه‌های افرادی که کاکائو بدون شکر و کاکائو با شکر مصرف می‌کردند، نسبت به گروه شاهد افزایش یافت. این افزایش در گروهی که کاکائوی تلخ مصرف می‌کردند، بیشتر بود.
والنتین یانچو نایکی یک از این پژوهشگران گفت: “با وجود آنکه یافته‌های ما دال بر آن نیست که افراد باید به عنوان بخشی از غذای روزمره شروع به خوردن شکلات زیاد کنند، اما می‌توان نتیجه گرفت که شکلات تلخ و سایر غذاهای غنی از فلاوونوئیدها ممکن است از لحاظ سلامت قلب و عروق سودمند باشند.”

 سایت پزشکان بدون مرز


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما
بررسی امنیتی. لطفا کد امنیتی را وارد کنید گوش دادن به کد

آخرین بروز رسانی ( 1388/08/04 ساعت 08:14:43 )
<قبل   بعد>

10 خبر آخر



کسب درآمد میلیونی


آمار
عضو: 1571
اخبار: 397
لینک ها: 75
بازدیدکنندگان: 1237178
شمارنده سایت

خروجی سایت
top of page

  


Mambo is Free Software released under the GNU/GPL License.
توسعه یافته توسط تیم مامبولرن
Supported By Offshore Company