نتایج تحقیقات دانشمندان دانشگاه استنفوردکالفرنیا حاکی است. رژیم غذایی محدود تآثیر زیادی در کاهش علایم سوزش سردل و بازگشت اسید ندارد.
به گزارش رویترز، این دانشمندان با بررسی تاثیر شیوه زندگی روی سوزش سردل دریافتند. عدم مصرف شکلات، غذاهای چرب و تند، نعناع، مرکبات و قهوه موجب تسکین بیماری بازگشت مری معده نمیشود. نتایج تحقیق این دانشمندان در مجله طب داخلی نشان داد، محدودیت رژیم غذایی نه تنها تاثیری در تسکین علایم سوزش سردل ندارد بلکه تاثیر نامطلوبی بر کیفیت زندگی آنان میگذارد بر این اساس پزشکان باید برای تسکین بیماران بیش از پرهیزهای خاص، آنها را به گرفتن رژیم و کاهش وزن برای تسکین سوزش سردل توصیه کنند.